OBIECTIVELE Asociatiei Victimelor Abuzurilor Statului de Drept din Romania - AVASDR

PREAMBUL,

Statul de drept, reprezinta la origine, interdependenta dintre cele doua fenomene sociale fundamentale, aflate in opozitie: Statul care reprezinta puterea si Supunerea cu rol de ordonare si franare.

Statul de drept reprezinta echilibrul raporturilor celor doua componente, in sensul domniei legii, adica a suprematiei ei absolute in scopul prezervarii drepturilor si libertatilor individuale ,fundamentale.

Statul de Drept a aparut in sec XVII-XVIII, ca o actiune indreptata impotriva arbitrariului feudal. Statul de drept nu este absolut independent in activitatea sa , ci este ingradit de autoritatea dreptului.

O democratie cu adevarat libera, consimtita, care incurajeaza participarea tuturor elementelor societatii la procesul de formare a vointei politice trebuie sa fie structurata sub forma unui Stat de Drept, autentic.

         In antiteza, Statul politienesc, prezent inca prin unele institutii ale sale si care a facut istorie in epoca trecuta, se mannifecta si in prezent, sub diverse forme perverse din care unele cu si mai mare intensitate. Statul politienesc acorda un mare rol dreptului dar acesta este lipsit de orice element de reciprocitate, el nu este decat expresia suprematiei acoperit de puterea sa.

         Un Stat care plateste regeste, fara limite, o justitie fara responsabilitati, o securitate care asculta de 32 de ori mai mult decat securitatea SUA, o politie abuziva si ca un corolar o Curte Constitutionala iresponsabila care este prima ce incalca Constitutia si care asigura pentru acest segment abuziv, un sistem de salarii si de pensii nesimtite in afara cadrului legal general, incalcand si principiul contributivitatii, se cheama un Stat Totalitar, Dictatorial si Abuziv, aproape fara precedent in istoria omenirii, poate doar partial in cea comunista.

Constatand incalcari grave ale principiilor Statului de drept, ale drepturilor si libertatililor cetatenesti, a Constitutiei Romaniei, Conventiei Europene a Drepturilor Omului si ale Declaratiei Universale a Drepturilor Omului adoptata de ONU la Paris in 1948 si ratificata de Parlamentul Romaniei in 1994 si dupa o opozitie concertata a justitiei, de la ministerul Justitiei, CSM, Inspectia Judiciara si pana la Judecatoria si Tribunalul Bacau, prin insistente majore s-a constituit, la Bacau:,,Asociatia Victimelor Abuzurilor Statului de Dret din Romania”, AVASR ca organizatie in cadrul Societatii Civile.

Societatea civilă este reprezentată de instituţiile şi organizaţiile sociale şi civice care constituie temelia unei democraţii funcţionale. Organizaţiile societăţii civile se implică în luarea decizilor privind dezvoltarea socială sau a deciziilor de interes public.

Societatea civilă este o noţiune care descrie forme asociative de tip apolitic şi care nu sunt părţi ale unei instituţii fundamentale a statului sau ale sectorului de afaceri. Astfel, organizaţiile neguvenamentale - asociaţii sau fundaţii, sindicatele, uniunile patronale sunt actori ai societăţii civile, care intervin pe lânga factorii de decizie, pe lânga instituţiile statului de drept pentru a le influenţa, în sensul apărării drepturilor şi intereselor grupurilor de cetăţeni pe care îi reprezintă. Dincolo de aspectul instituţional, societatea civilă este formată din cetăţeni, care, asociaţi sub diferite forme, participă la viaţa publică, influenţează politicile, apără şi promovează interesele populaţiei.              Formarea societăţii civile este rezultatul unei mişcări spontane şi creatoare a cetăţenilor care instituie în mod benevol, diverse forme de asociere politică, economică, culturală. În cadrul societăţii civile, cetăţenii intră într-o ţesătură de raporturi sociale, participând benevol la activitatea unei multiplicităţi de asociaţii, organizaţii, cluburi, în vederea promovării unei diversităţi de obiective şi interese.

Organizaţiile societăţii civile sunt, într-un anumit sens, autonome, în raport cu statul, reprezentând o multitudine de centre de putere, un sistem al puterilor non-statale care franeaza abuzurile Institutiilor Statului de Drept.

Romania, a traversat cu mari traume, un secol de dictatura, secolul XX, sub diverse forme, de la dictatura regala a regelui Carol al II-lea, perioada cunoscuta cu o coruptie institutionalizata pana la nivelul regalitatii, in care au fost trimisi in inchisori si executati mii de opozanti, unii fara judecata, a urmat dictatura militaro-fascista a maresalului Ion Antonescu, impusa si de regulule celui de al doile razboi mondial, continuata cu dictatura de clasa a proletariatului, evidentiata prin condamnarea a cca doua milioane de cetateni romani la ani grei de temnita si munca silnica din care sute de mii au murit in chinuri groaznice de neimaginat.

Un recurs la istorie, ne reliefeaza si ne demonstreaza, ca toate dictaturile au fost perpetuate si mentinute prin colaborarea si sprijinul acordat de justitiile si securitatea obediente regimurilor totalitare in perioadele traversate.

Daca analizam sumar numai penultima dictatura, cea comunista, pentru ca ultima inca o traversam si speram sa fie ultima si sa gasim resurse sa o inchiem cat mai curand, vom constata ca dictatura comunista a creeat mari traume poporului roman, intelectualitatii in special, care practic a fost decimata.

Sute de mii de inalti prelati si preoti, politicieni de la toate nivelele, invatatori si profesori de toate gradele, scriitori si poeti, medici, ingineri, tineri intelectuali, studentii si asa numitii chiaburi, s-au ,,bucurat” de ,,atentia si buna vointa” magistratilor: procurorii si securistii care au instrumentat in graba si fara discernamant dosarele si i-au etichetat ca tradatori de tara, sabotori, subminarea economiei nationale, opozanti ai noii ordine, incitanti la nesupunere, etc si au inmanat dosarele spre dreapta judecata, magistratilor judecatori, care si ei din zel si cu rea credinta au incarcat cu ani grei de detentie si de suferinta sutele de mii de napastuiti, care in chinuri de nedescris au murit multi pe la constructia canalului Dunarea-Marea Neagra, in minele cu conditii inumane , la recoltarea stufului in delta Dunarii, printre serpi, departe de cei dragi si familiile lor.

Pentru toate aceste orori desi unii magistrati zelosi ai regimului trecut, au functionat si dupa 1989 si unii sunt poate in functie si in prezent, acestia nu au fost intrebati si nu au dat socoteala nimanui pentru faptele lor abominabile, care nu le-au fost impuse. Probabil unii se bucura de salarii si pensii nesimtite cand victimele lor zac in pamant.

Si in prezent, abuzurile justitiei, a determinat numai in penultimul an ca cetatenii romani sa adreseze Inspectiei Judiciare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii peste 4000 de memorii la care raspunsul invariabil a fost ca justitia este independenta. Dupa parerea noastra, in Romania nu se respecta Constitutia si legile tarii si magistratii in cele mai multe situatii ,,fac legea” sau o interpreteaza discretional. Asa se face ca an de an sunt adresate la CEDO, mii de memorii de catre cetatenii romani abuzati si in cele mai multe cazuri primesc hotarari favorabile, obligand statul roman sa plateasca drept despagubiri zeci de milioane de Euro.

Nu exista in Romania nici o prevedere legala ca cei vinovati din justitie sa plateasca daunele provocate prin sentintele abuzive si ilegale. Noi, cei mai in varsta care am trait ororile dictaturii comuniste, putem aprecia ca in prezent justitia si securitatea si-au dat mana si au creiat o noua forma de dictatura la adapostul Statului de drept.

In Romania functioneaza 7 structuri de securitate, salarizati si pensionati in afara cadrului legal general, cu clinici si spitale speciale, care s-au modernizat tehnic, si anual sunt interceptati cca 40.000 de cetateni, deci fiecare al 500 cetatean este interceptat de securitate si DNA. Un Raport al Departamentului de Stat al SUA ne reliefeaza ca in Romania se asculta de doua ori mai mult pe siguranta nationala ca in Statele Unite: Romania, stat politienesc: cu o populatie de 16 ori mai mica decat SUA, SRI asculta de 2 ori mai multe telefoane ca FBI. Cetatenilor le este frica sa vorbeasca la telefon intrucat pot fi scoase din context anumite expresii care ii pot duce la situatia, sa fie incatusati si condamnati. Mai nou si Directia Nationala Anticoruptie, DNA, o structura experimentala in Europa, de tip inchizitie medievala, este dotata cu aparatura tehnica de interceptare, de fapt a preluat si o parte din atributiile actualei securitatii precum si prerogativele justitiei de incatusare si arest preventiv, fara judecata. Parlamentul Romaniei, organul reprezentativ al poporului roman, ales democratic, in care poate se mai gasesc unii certati cu legea dar care nu sunt reprezentativi, este timorat de DNA. Desi exista libertatea si posibilitatea ca unii parlamentari care au savarsit prezumtive abuzuri sa fie cercetati si eventual daca sunt vinovati sa fie condamnati, aceasta structura cere de fiecare data arestarea preventiva pentru ca psihologic, respectivii sa recunoasca si ce nu au facut si ce nu au spus, pentru a iesi din aresturile insalubre, metoda folosita in proportii de masa in perioada comunista ca si acum. Aceasta structura DNA, este implicata si politic, in special in campaniile electorale, cand se situiaza de partea unei anumite structuri politice, asa cum a fost de partea fostului presedinte Basescu Traian si a partidului sau, atunci cand populatia a votat in majoritate, suspendarea acestuia pentru incalcari grave ale constitutiei. Desi au votat peste 7,3 milioane de cetateni, suspendarea , fata de cca 5 milioane cand a fost ales, chiar si Curtea Constitutionala, aleasa politic a nesocotit votul masiv, mentinandu-l la putere. DNA, a intreprins fara precedent, o actiune de intimidare a populatiei fata de votul exprimat liber, fiind cercetati mii de cetateni, chiar si la biserici, in special pensionari, carora li s-au atribuit si alte infractiuni pentru inspaimantare si fiind mai slabi psihologic unii au cedat psihic si s-au sinucis. Si in ultimul tur al campaniei electorale, pentru presedinte, din noiembrie 2014, pentru timorare si inspaimantare, au fost adusi de la distante mari, pe timp de iarna si frig mai multe autobuze cu pensionari, slabi si bolnavi, pentru audieri in legatura cu votul exprimat pentru suspendarea presedintelui din iulie 2012. Au fost abuzuri de neimaginat ale DNA.

S-a facut din coruptie un lite motiv, mai mult pentru discreditarea unor oameni politici si inteprinzatori autohtoni in timp ce cu strainii care au distrus economia nationala prin privatizare nu s-a intamplat nimic. Acest rusinos flagel, in loc sa fie rezolvat fara multa popularitate, a fost ridicat la nivel de carascteristica a poporului Roman, care si-a pierdut toata demnitatea castigata de-alungul istoriei sale. Pentru aceasta urata faima sunt vinovati si politicienii care au folosit-o pentru discreditarea adversarilor si cand era adevarat si cand erau doar presupuneri. Cu toata aceasta popularizare meschina, Romania, conform datelor furnizate de ONG Transparency international unde intr-un raport publicat la Berlin, in ce priveste coruptia, este pe locul 69 din 179 de tari, deci la aproape 1/3 din total, cu un punctaj de 43 puncte din 100, pe acelasi loc, impreuna cu Brazilia, Bulgaria, Grecia si Italia care nu-si discrediteaza tarile cum o facem noi prin institutiile statului de drept.

In Romania putem vorbi de existenta unui Stat Social de Drepturi pentru Magistrati si Securisti care si-au asigurat salarii si pensii in afara cadrului legal general, prin instituirea unor legi speciale desi Constitutia Romaniei precizeaza la Art.16:(1) Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice,fara privilegii si fara discriminari. (2) Nimeni nu este mai presus de lege.

Salariile asa numitilor magistrati sunt de 3 la 4 ori mai mari decat ale profesorilor universitari care dau stiinta si cultura tarii si ale medicilor specialisti care asigura sanatatea natiunii, ajungand si depasind 20.000 lei lunar,cca 4-5.000 €, fata 3-500 € cat reprezinra salariul mediu pe economie deci de peste zece ori cat castiga un salariat de rand, situatie ne mai intalnita in trecut, chiar si in cel de trista amintire. Pensiile, desi exisă statuat un principiu de drept, functie de contributivitate, pentru magistrati si pentru alte categorii privilegiate, nu se respecta si nu se aplica acest principiu de drept si primesc pensiile la nivelul ultimului salariu si chiar mai mult, adica la nivel de 6-8 ori mai mare ca a unui profesor universitar si medic specialist. Cele mai mari pensii din Romania, in acest moment, le primesc fosti magistrati, fiind de cca 30-40.000 lei lunar, peste 7.000 € iar pensiile curente ale magistratilor sunt de 4-6.000 euro in timp ce pensia medie din Romania a celor care au creeat si produs valori materiale este in medie de cca 250 euro, de 30 de ori mai mica decat a unor magistrati??!. Cum esste posibil asa ceva?

       Sustinem masurile luate cu zelosii comandanti de penetenciare pentru actiunile abuzive si chinurile aplicate celor incarcerarti, culminand cu moartea multor condamnati, dar avem in vedere si ca in fiecare inchisoare ca si acum, exista un procuror si un judecator si credem ca masurile abuzive impotriva condamnatilor nu au fost luate fara stirea acestora. De aceea mergem mai departe si vom cere Istitutului pentru crimele comunismului sa ne puna la disopozitie listele cu cei din justitie care au instrumentat dosarele si au condamnat la chinuri groaznice si la moarte, milioanele de romani, pentru a raspunde cei care mai traiesc, penal si material pentru actiunile abuzive. Consideram ca si in prezent sunt actiuni abuzive si vom actiona si pentru elucidarea acestora. In Germania si acum se cauta procurorii si judecatorii care au savarsit abuzuri asupra unor categorii sociale.

In Romania desi exista o Lege a Petitiilor, prevederile acesteia nu sunt respectate si in special de Institutiile Statului de Drept, incepand cu Parlamentul Romaniei, Ministere, Inspectii, DNA, Procuratua, Primarii, etc. Trebuiesc reglementari clare pentru respectarea prevederilor legale. Cap de afis este justitia care nu are nici un fel de raspunderi si responsabilitati. Desi pentru motivarea unor hotarari sunt prevederi clare respectiv un termen de 30 de zile, au fost cazuri, de condamnari cu privare de libertate, la care motivarea a fost emisa dupa efectuarea perioadei de detentie. Parlamentarii platiti din bani publici ai alegatorilor carora li se suporta si cheltuielile pentru corespondenta prin e-mail nu raspund la scrisorile trimise de alegatori. In regulamentul CD si Senat se vor prevedea sanctiuni disciplinare si materiale pentru lipsa de respect fata de alegatori.

         In Romania, nu criza economica mondiala este vinovata de dezastrul din economia nationala ci incompetenta si rapacitatea guvernantilor, lipsa de vointa politica si nu in ultimul rand orgoliile unor nechemati.

         Intuind dezastrul din economie prin cresterea aberanta a personalului bugetar, neproductiv si ineficient atat in institutiile existente ale statului de drept dar si prin puzderia de agentii, autoritati, inspectii, inspectorate,etc, care au fost infiintate pe baza unor legi speciale, au fost avertizati guvernanti insa raspunsurile s-au limitat la masuri firave, neeficiente.

         S-a ajuns astfel ca personalul bugetar de gradul I sa ajunga la cca 1.380.000 persoane si inca cca 120.000 bugetari de gradul II constituiti in diverse grupuri de interese meschine, asociatii profesionale etc, toti dornici de inavutire si munca daca se poate deloc.

         A sporit intr-un ritm alarmant birocratia s-au multiplicat si majorat taxele si impozitele indirecte asupra populatiei, unele grupuri de interese cu sprijinul guvernantilor au gasit noi forme de a participa la redistribuirea venitului national fara o participare activa, productiva. Impotriva firii, salariul mediu brut pe economie era in 2010 de 1836 lei iar cel al bugetarilor era de 2200 lei, mai mare cu 364 lei si cu 600 lei decat salariul mediu brut al personalului din mediul privat care de fapt este cel care produce bunuri materiale si venit national. Pana si salariul minim brut stabilit de guvernanti este mai mare pentru cei bugetari. Nu toti bugetarii beneficiaza ci numai anumite categorii privilegiate in special cei din institutiile Statului de Drept.

         Guvernanti zelosi pentru interesele lor si incompetenti pentru interesul general, pe langa faptul ca nu au sesizat aspectele grave, degradante din economia nationala nu dau atentie nici sesizarilor pertinente venite din partea societatii civile.

         Exista solutii viabile si rationale chiar si acum in cel de al 12 –lea ceas numai ca trebuie sa gandeasca si sa dea ascultare ecourilor societatii civile. Ne propunem sa punem la dispozitia guvernantilor masuri eficiente pentru stoparea abuzurilor, insanatosirea societatii, pentru redresarea economiei si cresterea bunastarii populatiei.

         Situatia din Romania este f. grava, in aprilie 2016 a aparut un Raport devastator, cum este apreciat de masmedia, al Departamentului de Stat al SUA cu privire la incalcarea drepturilor omului in Romania.

Departamentul de Stat al SUA a constatat incalcari flagrante si grosolane ale drepturilor omului in Romania, mergand de la maltratari comise de politie si abuzuri in arest preventiv pana la ascultarea ilegala de telefoane de catre SRI si cenzura internetului. Maltratarea si hartuirea de catre politie si jandarmi a detinutilor si a romilor astfel fiind reliefate unele aspecte cum sunt: conditiile precare din detentie si abuzul fizic impotriva detinutilor;

    • in perioada 2010-2014 au murit 502 persoane in inchisori;
    • au existat rapoarte de abuzuri pe parcursul anului in ceea ce priveste retinerea si arestarea preventiva, gen DNA;
    • procurorii pot introduce probe in dosar inclusiv din interceptari telefonice.
    • chiar unii judecatori si sustinatori ai statului de drept s-au plans ca acoperirea mediatica excesiva a arestarilor si folosirea arestului preventiv a avut ca si consecinta un proces inechitabil.
    • Autoritatile, SRI si DNA se implica in mod ilegal in interceptari electronice;
    • amenintarile personale si profesionale la adresa jurnalistilor submineaza libertatea presei;
    • Guvernul si Parlamentul au scris si au adoptat legi intr-un mod netransparent;
    • accesul la informatie este foarte greoi.

,,Lecturarea acestui raport ofera o radiografie ingrijoratoare, dar reala, a societatii romanesti care arata ca Romania este inca departe de standardele democratice. Regretabil este faptul ca presa din Romania nu vorbeste despre aceste grave incalcari ale drepturilor omului, desi rolul sau fundamental este exact acela de a fi caine de paza al democratiei. Mai mult, aceste incalcari ii afecteaza direct si pe cei din presa", a spus Chris Terhes, presedintele Romanian Community Coalition.

Conform unui raport al Administratiei Nationale a Penitenciarelor, 502 persoane au murit in inchisori, in perioada cuprinsa intre 2010 si 2014, dintre care 425 au murit din cauza conditiilor medicale, 73 s-au sinucis, trei au fost ucisi, iar unul a murit prin sufocare cu produse alimentare. In unele inchisori ingrijirea medicala acordata este insuficienta, iar produsele alimentare au fost slabe calitativ si, uneori, insuficiente cantitativ. In unele penitenciare incalzirea si ventilatia au fost inadecvate, iar iluminatul slab.

Pana in luna mai 2015, CEDO a emis 16 hotarari impotriva Romaniei, aceasta fiind obligata sa plateasca despagubiri de 85.540 de euro ($ 94.100) pentru conditiile precare de detentie si pentru tratamentul inuman si degradant din inchisori.

Dupa ce se trece in revista faptul ca numai judecatorul poate aproba arestarea si perchezitia si ca acuzatul are drepturi, raportul spune: "cu toate ca autoritatile au respectat, in general, aceste cerinte, au fost raportate unele abuzurii pe parcursul anului in ceea ce priveste retinerea si arestarea preventiva."Desi Constitutia si legea interzic Intruziunea arbitrara in viata privata sau de familie, domiciliu sau corespondenta, au existat acuzatii ca autoritatile se implica in mod ilegal in interceptari electronice. Raportul anual al SRI arata ca a pus in executare 44.000 de interceptari legale, sau aproape 122 pe zi, in 2014."

Romanian Community Coalition a dezvaluit in premiera ca in Romania, la o populatie de 16 ori mai mica ca Statele Unite, se asculta de doua ori mai mult pe siguranta nationala ca in Statele Unite: Romania, stat politienesc: cu o populatie de 16 ori mai mica decat SUA, SRI asculta de 2 ori mai multe telefoane ca FBI.

"Legea permite folosirea interceptarilor electronice in cazurile care implica crima organizata, securitatea nationala, precum si a altor infractiuni grave. Prin lege procurorul de caz trebuie sa obtina mai intai un mandat din partea unui judecator. In circumstante exceptionale, atunci cand intarzierea in obtinerea mandatului ar afecta in mod grav o ancheta penala, procurorii pot incepe supravegherea timp de 48 de ore fara un mandat judiciar, insa, atunci trebuie sa depuna o cerere in termen de 24 de ore pentru autorizatie retroactiva”.

Asa dar, avand in vedere multitudinea de aspecte grave, savarsite de unele din Institutiile Statului de Drept, cu consetinte deosebite asupra societatii romanesti, AVASDR, isi propune ca prin unele actiuni sa determine respectarea Constitutiei Romaniei, Conventiei Europene a Drepturilor Omului, Declaratiei Universale a drepturilor Omului adoptata de ONU, pentru ca si Romania sa intre in randul statelor civilizate.

 

                                    

OBIECTIVE ORGANIZATORICE

 

         1.) In vederea realizarii scopului propus, vom acorda asistenta si sprijin tuturor celor care prezinta documente si fapte prin care se considera victime a institutiilor Statului de Drept din Romania. Se va acorda asistenta si sprijin pentru constituirea Sucursalelor locale si ale Filialelor judetene care sa preia in evidenta , urmarire si rezolvare problemele specifice din zona teritoriala.

         2.) Cu sprijinul institutiilor media vom organiza largi dezbateri audio si video, pe teme de nerespectare a Constitutiei Romaniei, a documentelor europene si internationale, la care Romania este parte iar in ce privesc actiunile din instante vom cere sprijinul institutiilor media pentru realizarea unor emisiuni intitulate: ,,Procesul proceselor”

                                          

                                          

 

 

 

 OBIECTIVELE AVASDR:

1.      Actiuni energice extinse, pentru cunoasterea si respectarea Constitutiiei Romaniei si a celorlalte documente normative Europene si Internationale, la care Romania este parte, de catre toate grupurile sociale si in mod deosebit de catre Institutiile statului de drept si in special justitia care incalca principiile si prevederile acestora in mod deliberat.

         a) Respectarea cu strictete a drepturilor si libertatilor cetatenesti;

         b) Respectarea in integralitatea sa a ART.16.din Constitutie.      

ART. 16 Egalitatea in drepturi

(1) Cetătenii sunt egali in fata legii si a autoritătilor publice, fără privilegii si fără discriminări.

(2) Nimeni nu este mai presus de lege.

   (Toate legile emise si in special cele in domeniul salarizarii, pensiilor si alte drepturi adiacente sa se incadreze strict in prevederile constitutionale. Nu se va admite nici o derogare de la aceste prevederi si principii).

A.) In domeniul salarizarii:

       a.) In termen de 3 ani se va reduce discrepanta pana la echilibru dintre salariul minim si mediu pe economie din sectorul bugetar si salariul minim si mediu pe economie din sectorul productiv . Este inadmisibil ca un bugetar in special cei privilegiati care nu produce venit national si care participa doar la redistribuirea venitului national sa aibe un salariu mai mare ca cei din domeniul productiv. Prin masuri si actiuni politicianiste s-a ajuns ca personalul bugetar de gradul I sa se cifreze la cca 1.380.000 persoane si inca cca 120.000 bugetari de gradul II constituiti in diverse grupuri de interese: agentii, autoritati, inspectorate, asociatii profesionale, agentii, autoritati, inspectorate, toti dornici de inavutire si munca daca se poate deloc.

        b.) Vom milita ca in termen de trei ani, guvernantii sa aprobe masuri prin care nr.personalului bugetar sa ajunga la sub un milion, deci la maximum un salariat bugetar pentru 6-7 salariati din domeniul productiv.

Cca 25% din personalul bugetar existent se regaseste si in firme proprii sau sub forma de colaborare.( La reducerea personalului bugetar cu cca 200.000 angajati in guvernarea Boc, somajul nu a crescut cum s-ar fi crezut ci chiar a scazut).

         c.) Se va actiona cu prioritate pentru a se asigura un nivel de salarizare superior si personal bine pregatit in domeniul invatamantului, garantia progresului in societate si economie si in domeniul sanatatii pentru asigurarea sanatatii natiunii.

         d.) In toate celelalte ramuri si activitati, fara exceptii, personalul va fi salarizat sub nivelul celor doua ramuri prioritare. Pana la cel de al doilea razboi mondial,( rezulta din statistici), personalul bugetar, din cele doua ramuri prioritare conduceau in topul salarizarii.

         e.) In nici o institutie, personalul bugetar, platit din bani publici nu va depasi salariile din Presedentie si Guvern. Adaosurile salariale pentru toate categoriile nu vor depasi 15% din salariul de incadrare si pe o perioada mai mica de 6 luni. Pentru transparenta, intreg personalul bugetar va afisa pe situl institutiei, conform legii, declaratiile de avere cu salariul de incadrare si veniturile realizate.

         B.) In domeniul pensiilor:

a.) Toate pensiile vor fi calculate si recalculate (cele anterioare),conform principiului contributivitatii fara nici-o exceptie, ( art 16 din Constitutia Romaniei)

Se vor majora pensiile doar cu adaosurile rezultate din grupele de munca si din contributia privind pilonul 2 si 3 din prevederile Legii Pensiilor.

         b.) Vom insista la Parlamentul Romaniei pentru a analiza si reglementa prin lege categoriile de demnitari pentru care pot aproba unele indemnizatii la pensii dar care sa nu depaseasca 25% din pensia cuvenita pentru intreaga activitate, calculata conform principiului contributivitatii.

c.) Se va urmari ca in toate institutiile si in special in institutiile statului de drept, fara exceptie, sa se respecte criteriile de salarizare si pensii conform legilor unice in domeniu. Multe incalcari ale prevederilor si principiilor statuate prin Constitutia Romaniei si a Legilor specifice in domeniul salarizarii si pensiilor se regasesc la Institutiile Statului de Drept si in special la Ministerul Justitiei, Securitate, Politie, Curtea Constitutionala, Banca Nationala, la unele Agentii, Regii si Ministere si chiar la Parlament si Presedentie.

d.) Legile Salarizarii si a Pensiilor trebuie sa fie legi unitare pentru intreg personalul salariat fara nici un fel de privilegii si discriminari. Privilegiile si discriminarile se regasesc in prezent la Institutiile Statului de Drept care nu produc venit national ci participa la redistribuirea lui in folosul unor grupuri sociale privilegiate.

2. Reorganizarea Justitiei in conformitate cu formele de tip European si International si in spacial cu cele al SUA cu care avem un parteneriat strategic. Sistemul de justitie din Romania va trebui responsabilizat atat pentru trecut cat si pentru prezent si viitor. Adoptarea de urgenta a legii raspunderii magistratilor.

 

             Separarea completa a Ministerului de Justitie de Ministerul Public.

 

                   a) Avand in vedere Principiile de la Bangalore cu privire la Conduita Judiciara, principii care au facut obiectul unei Sesiuni ONU, fiind preluate in cea mai mare parte, de lumea civilizata, se impune, avand si exemplu SUA cu care avem un parteneriat strategic, ca procurorii sa nu mai fie inclusi in categoria magistratilor ci in aceea de functionari publici de stat pentru a le impune mai mlta responsabilitate fata de tara si popor. Procurorul General ca si in Germania sa cumuleze Ministrul Justitiei.

                   b) CSM reprezinta o anomalie organizatorica, fiind o structura de tip struto-camila, unde sunt inclusi in aceiasi forma de coordonare strategica a actiunilor cei care reprezinta interesele statului si a cetatenilor sai cu cei care trebuie sa judice in conformitate cu Constitutia Romaniei, legile tarii si cu cele 6 Principii de la Bangalore: independenta, impartialitatea, integritatea, egalitatea, buna cuviinta si competenta.    

           c) Inspectia Judiciara reprezinta de asemene o anomalie. Ei se controleaza prin rotatie pe ei insisi. Inspectia judiciara trebuie sa fie o Institutie Independenta, in afara M.Justitie si M. Public, CSM, CSP sa fie sub controlul Parlamentului, din care sa faca parte in special, profesori universitari de drept, civil, penal si constitutional alte cadre didactice, spacialisti cu diverse profesii ca medici, profesori, ingineri, economisti, etc. care sa aibe si studii de drept, pentru a se asigura o completa independenta, impartialitate si corectitudine in analizarea memoriilor si reclamatiilor.

Aducem ca argument recomandarile din Principiile de la Bangalore, recomandari precizate si de Raportorul special ONU pentru independenta justitiei, Gabriele K. Knaul e Siva, citam:

,,Aceste principii pornesc de la premisa că judecătorii răspund de conduita lor în faţa unor instituţii create pentru a asigura respectarea normelor, instituţii ce sunt ele însele independente şi imparţiale, şi a căror menire este să sporească, nu să deroge de la acele prevederi ale legii şi ale codului de conduită ce sunt obligatorii pentru un judecător”.

Cum poate fi independenta si impartiala Inspectia Judiciara cand este un apendice al CSM-ului si componenta sa o formeaza magistrati de la instantele teritoriale prin rotatie, fiind stipendiati regeste.

           3. Actiuni pentru sprijinirea celor care au fost si sunt privati de libertate si a celor care se considera victime ale abuzurilor institutiilor Statului de Drept din Romania, in trecut si in prezent.

                  a) In baza aprobarilor solicitate si obtinute de la Ministerul Justitiei si de la Administratia Nationala a Penetenciarelor, membrii AVASDR, vor face vizite in penetenciare si la aresturile de la Politiile locale, pentru a constata respectarea drepturilor omului si asigurarea unor conditii decente de detentie.

                   b.) Daca un proces al Comunismului si a crimelor din perioada respectiva s-a facut in graba si superficial, AVASDR, se angajeaza intr-o actiune de anvergura prin care cei, cu nume si prenume concret, sunt vinovati de crimele savarsite impotriva poporului roman, sa fie trasi la raspundere penal si material.

                 c.)Toti cei care se considera abuzati de catre institutiile Statului de Drept, se pot adresa AVASDR direct, Sucursalelor locale sau Filialelor judetene, constituite in conformitate cu Statutul Asociatiei, prezentand si documente clare emise de institutiile statului de drept.

                   d.) Cei care in regimul trecut au fost condamnati politic si au suferit privatiuni sau rude si urmasi ai celor condamnati cu privare de libetate si care nu mai traiesc, se pot adresa direct AVASDR, Sucursalelor locale sau Filialelor judetene, constituite in conformitate cu Statutul Asociatiei, prezentand si documente clare emise de institutiile statului de drept.

                   e.) AVASDR, Sucursalele locale si Filialele judetene vor prelua memoriile celor abuzati si condamnati si va solicita organelor statului de drept abilitate sa furnizeze datele cu privire la procurorii si eventual securistii care au instrumentat dosarele si judecatorii care au pronuntat sentintele inumane ce a determinat disparitia fizica a multora si chinurile inimaginabile ale celor condamnati, in vederea intocmirii dosarelor penale impotriva celor vinovati.

                  Dosarele vor fi intocmite in baza Decretului nr. 547/1969 pentru ratificarea Convenţiei asupra imprescriptibilităţii crimelor de război şi a crimelor contra umanităţii, adoptată de Adunarea Generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite la 26 noiembrie 1968 .

                   f.) Suntem alarmati de multitudinea cazurilor din prezent de incalcare a dreprurilor omului in special in ce priveste cercetarile si asigurarea unui proces echitabil in concordanta cu art.6 din Conventia Europeana a Drepturilor Omului.

           g.) Vom cere Parlamentului Romaniei sa emita si se aprobe o lege care sa stabileasca raspunderile materiale si penale a celor care se fac vinovati de incalcarea drepturilor si libertatilor cetatenesti si emiterea unor sentinte abuzive.          

       h.) Avand in vedere ca Romania a pierdut sume mari de bani prin neaccesarea fondurilor europene determinat de frica guvernantilor si functionarilor de a semna documentele de licitatii publice, solicitam guvernului sa emita de indata o Ordonanta de Urgenta prin care sa se stabileasca ca in fiecare comisie de licitatie sa faca parte ca presedinte al comisiei un procuror care conform Constitutiei apara interesele statului si cunoscand bine legile va asigura caiete de sarcini corespunzatoare pentru a nu mai exista suspiciunea de fraudare si trucare a licitatiilor, determinand astfel scurtarea termenelor de aprobare si executare a lucrarilor finantate.

 

 

 

In domeniul economic,

1.) Abrogarea Legii 247/2005, care a modificat 17 legi si acte normative in domeniile proprietatii si justitiei, o lege complet antinationala si antipopulara care a pauperizat populatia tarii si a pus in spinarea poporului roman cca 15 miliarde €, platibili in buna parte, unor cetateni din afara tarii si unor smecheri din tara, reprezentand aproape 1.000 € pe fiecare cetatean din cei care au mai ramas in tara.  

       2.) Solicitam adoptarea unei legi privind recursul in anulare pentru retrocedarile frauduloase si abuzive, realizate cu ajutorul justitiei, prin care s-au imbogatit multi smecheri din tara si din afara pe spinarea poporului roman.

       3.) In urma unor amanuntite analize si dezbateri s-a ajuns la concluzia fundamentata, a necesitatii constituirii unei noi forme de proprietate si organizatorice a comunitatii locale:, ,,Societatea locala agro-industriala si socio-culturala”, care sa preia in folosul comunitatii activitatile economice si socio-culturale, cu un impact deosebit a revigorarii economoiei nationale si a bunastarii populatiei care a fost obligata sa paraseasca tara pentru un trai decent.

Cerem Parlamentului, reprezentantul poporului suveran sa emita si sa adopte o lege pentru constituirea acestor noi forme organizatorice a societatii romanesti.       

       4.) Prin Lege se va reglementa ca tot ce exista pe raza teritoriala de cuprindere a unei comunitati locale sa apartina acesteia in cadrul unei Societati Economice denumita: ,,Societatea Locala Agro-Industriala si socio-culturala”. Trecerea va fi treptata fara a creia convulsii.

       5.) In comunitatile rurale unde in prezent, izlazurile, unele suprafete de padure si teren arabil apartin comunitatii, va fi cumparat si pamantul, cu preemtiune de la cei care doresc sa-l vanda, la preturi functie de categoria de pamant ajungand la 4-5mii de euro ha, teren ce va fi inclus in cadrul Societatii locale agro-industriale si socio-culturale la care sa se poata asocia benevol si unii fermieri si detinatori locali de pamant care nu vor sa-l vanda comunitatii.

       6.) Vom Solicita Parlamentului adoptarea unei legi prin care sa interzica vanzarea pamantului catre straini asa cum a procedat Polonia, Ungaria etc. Pamntul care a fost instrainat cu incalcarea unor proceduri legale va fi recuperat in proprietatea comunitatii cu plata la nivelul pretului de cumparare.

       7.)Statiunile balneo-climaterice, si de agrement, zacamintele de substante minerale utile, acumularile de ape de pe teritoriul localitatii vor trece in proprietatea comunitatii in cadrul Societatilor locale agro-industriale.

       8.)Toate obiectivele vandute in cadrul unor privatizari frauduloase sau care nu au respectat prevederile de vanzare si exploatare vor trece in proprietatea comunitatii locale in cadrul Societatilor locale agro-industriale si socio-culturale cu plata pretului de cumparare. Toate aceste masuri si actiuni vor fi reglementate prin lege.

       9.)La nivelul fiecare comunitati locale: comuna, oras, municipiu se va infiinta banca locala care sa gestioneze economiile localnicilor si sa finanteze deponentii si actiunile de dezvoltare din cadrul Societatilor locale agro-industriale.

             Intr-un singur an, 2015, bancile straine, din Roamnia au repatriat in tarile bogate de origine, cca.un miliard de €, banii acestia puteau sa ramana in tara .

          

Prezentam constituirea unui lot experimental de 500ha, in cadrul Societatii locale agro-industriale, care poate fi multiplicat pana la nivelul a cca 2000ha(4 loturi) avand in vedere ca media suprafetelor de teren arabil pe o comuna din cele 2800 existente in prezent in Romania este de 2500ha. Banii pentru cumpararea a doua loturi (1000ha) pentru fiecare comuna ii avem de la inaintasii nostri care au livrat pe baza de contract ferm in perioada 1941-1947, produse petroliere, agricole, lemn, furnituri si armament Germaniei care ne datoreaza cca 19. miliarde €uro.

           Germania fiind un popor de oameni seriosi si onorabili care are in prezent peste 200 miliarde €, excedent bugetar, credem ca nu va obiecta pentru plata esalonata a datoriei in 3-4 ani.  

 

Pitagora (580 î.H – 495 î.H), face zece referiri la valorile superioare ale geţilor. În „Legea 1143” el spune: „Călătoreşte la geţi nu ca să le dai legi, ci să tragi învăţăminte de la ei. La geţi toate pamânturile sunt fără margini, toate  pamânturile sunt comune”.

 

ROMANIA, RESURSE DISPONIBILE:

Suprafata padurilor 6,5 mil. ha total (paduri particulare si de stat);

                   Suprafata agricola 13,3 mil.ha, din care;

                   Teren arabil 8,3 mil. Ha;

                   Nr comune, 2.800;

                   Teren arabil/comuna = 2515 ha;

 

Societatea locala agro-industriala si socio-culturala;

Pentru o localitate (comuna, oras), cheltuieli de constituire un lot:

Achizitionarea prin cumparare a cca                         500 ha;

Pretul de cumparare , cca                                   4.000 €/ha    

Costul achizitionarii =     500x4.000              =2.000.000 €  

Tractoare                 8 buc x 25.000€            =   200.000 €

Combine                   4 buc x 40.000             =   160.000 €

Remorci                   6 buc x   5.000€           =     30.000 €

Utilaje agricole                                            =     20 000 €;

Sonde de apa 10 la 100m x 5.000€                 =     50 000 €;

Infiintare culturi 500hax 300€/ha                   =   150.000 €/an;

Manopera: 5 oameni la 100hax5x4000            =   100.000 €/an

Diverse dotari si cheltuieli irigatii                    =   290.000 €

                                     Total                     =3.000.000 €;

       Pentru asigurarea unui lot de 500 ha in cele 2800 localitati la nivelul Romaniei sunt necesari 8,4 miliarde de €.

       Pentru doua loturi de 500 ha, in cele 2800 de localitati sunt necesare 16,8 miliarde €

       Restul terenului in prima etapa apartine localnicilor cca.1500ha/localitate.

       Tot ce s-a instrainat in special catre cumparatorii straini, si nu numai sub pretul de inventar si valorificare a pamntului, cca 20.000 lei/ha=4.400€, se recupereaza in favoarea comunitatii locale, se despagubeste cumparatorul cu suma data pentru achizitie si eventualele investitii. In unele situatii se poate concesiona terenul sau obiectivul economic in favoarea fostului cumparator sau a unui alt beneficiar valid, pe o perioada limitata.

    

 

De unde se iau banii de catre comunitati pentru cumpararea pamantului si a celorlalte obiective economice:

Recuperare sumei de cca 18,5 miliarde € de la Germania careia Romania i-a furnizat marfuri in baza unui contract ferm, punem la dispozitie documentele edificatoare.

Recuperare tezaurului Romaniei interbelice de la cei care il detin fraudulos;

Recuperarea datoriei de 1,7 miliarde € de la Irak;

Finantari Europene in baza unor proiecte aprobate;

Finantari de la Bugetul de stat;

Credite avantajoase de la Banca Nationala sau Trezorerii;

Credite de la Bancile Comunitatii Locale, dupa constituirea acestora;

            ,,De ce uitaţi că-n voi e şi număr şi putere?
                       Când vreţi, puteţi prea lesne pământul să-mpărţiţi.
                      Nu le mai faceţi ziduri unde să-nchid-avere,
                       Pe voi unde să-nchidă, când împinşi de durere

             Veţi crede c-aveţi dreptul şi voi ca să trăiţi.”

                                                                                M. Eminescu

                 Document aprobat in Adunarea generala a A.V.A.S.D.R.

Presedinte,

Corneliu Balan

Pin It